Projemiz Tübitak Bölge 2.si oldu

Biyoloji Öğretmenimiz Pınar Karakaş SARI danışmanlığında 11/C sınıfı öğrencilerimizden Ayşenur SERT ve Merve YILMAZ tarafından hazırlanan biyoloji projemiz bu yıl 44.sü düzenlenen Tubitak Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışmasında Bölge Finallerinde İkinci oldu.

BİYOLOJİ PROJEMİZ TÜBİTAK BÖLGE 2.Sİ OLDU

Öğretmenimiz Pınar Karakaş Sarının yaptığı; 11/C Sınıfından Beyza Alkan ve Merve Akçayın hazırladığı proje Ankarada yapılan bölge finallerinde ikinci oldu. Proje ekibimizi bu başarısından dolayı kutluyoruz

Projemiz Doesefte Türkiye 3.sü oldu

Doğanata Eğitim ve Kültür Vakfının İzmir Üniversitesi sponsorluğunda düzenlediği 1. Doesef Araştırma Projeleri yarışmasında 11/C sınıfından Halil Aktaş ve Müge İşlinin projesi Türkiye 3.sü oldu

10 Aralık 2011 Cumartesi

İnsan Eliyle Mutasyon

Bilim insanları ilk kez hücreler arasında olan ve yeni organın türünü belirleyen doğal elektrik akımına müdahale ederek vücudun başka bir bölgesinde organ oluşmasını sağladı.

ABD'nin Tuft Üniversitesi'nden bilimadamları, hücre zarlarının elektrik akımını değiştirdi ve kurbağanın gözlerini sırtında ve kuyruğunda geliştirdi. Araştırmaya imza atanlardan Vaibhav P. Pai, vücudun her parçasında organ oluşumunu harekete geçiren belirli bir hücre akımı olduğu varsayımından yola çıktıklarını ve kurbağanın embriyo hücrelerindeki voltajı değiştirerek, gözlerin vücudun herhangi bir yerinde gelişmesinin sağlanabileceği sonucuna vardıklarını belirtti.

"Development" dergisinde yayımlanan araştırmada, bu sonuçların karmaşık organların "yeniden oluşturulabilmesi" için tıbba ışık tutabileceği belirtilirken, ayrıca biyoelektriğin sırrının çözülmesinde ilk adımın da atıldığı vurgulandı.

Önce biyoelektrik sinyallerinin kurbağa embriyosunun başının oluşumunda gerekli olduğunu gören bilimadamları, baş bölgesinde lens ve retinanın gelişimine katkıda bulunan hiperpolarize (negatif yükü daha fazla olan) hücre kümesi bulunduğunu belirledi.

Araştırmacılar ilk kez bu hücrelerin kutbunun değişmesinin gözlerin normal oluşumunu etkilediğini göstererek, söz konusu hücrelerin elektrik durumunu taklit ederek vücutta gözlerin oluşmasını sağlamayı başardı.

Bilimadamları, şimdi bu tür elektrik akımlarının omurilik ve beyin gibi başka organların da gelişmesini sağlayıp sağlayamayacağını araştırıyor.

Konuya ilişkin makale, Fransız "Science et avenir" dergisinin internet sitesinde de yer alıyor. (ntvbilim)

Yürümeyi Kedi Gibi Öğreniyoruz

Yürümeyi kedi gibi öğreniyoruz
İnsanlar yürümeyi fareler, kediler, maymunlar ve kuşlarla aynı biçimde öğreniyor.

New Scientist dergisinin internet sitesinde yer alan habere göre yeni bir araştırma, bebeklerin yürümeyi öğrenirken, fareler, kediler, maymunlar ve kuşlarla aynı aşamalardan geçtiğini ortaya çıkardı.

İtalya'daki Rome Tor Vergata Üniversitesinden Francesco Lacquaniti ve iş arkadaşlarının yürüttüğü araştırmada, yürüme sırasında insanın gövdesi, bacakları ve kollarındaki 20 kasın faaliyetini kaydetmek için elektromiyografi yöntemi kullanıldı.

Bilim adamlarının, yetişkinler, okul öncesi çocukları, yeni yürümeye başlayan çocuklar, hatta destekle ileriye doğru bebek adımları attırılan yeni doğanlar üzerinde ölçümler yaptıkları belirtildi.

Elektromiyografi kayıtları, yeni doğanların "yürümesi" sırasındaki faaliyeti iki aşamaya toplarken, bunlardan birinin, bacakların bükülmesine ve uzatılmasına neden olduğu, diğerinin bebek ilerlerken bunların dönüşümlü olarak harekete geçmesini temin ettiği görüldü.

Yeni yürümeye başlayan çocuklar tek başlarına ilk adımlarını attıkları sırada işler biraz daha karmaşık hale gelirken, bilim adamları, bu noktada dört sinirsel aşama gözlediler.

Bunlardan ikisinin yeni doğanlarda görülenler olduğu, diğer ikisinin, bacak yerden ayrılmadan önce ağırlığın topuktan ayak parmağına geçmesi gibi ince hareketleri kontrol eden iki aşama olduğu belirtildi.

Francesco Lacquaniti, yeni yürümeye başlayan çocuklarda görülen, yürümeyi kontrol eden motor aşamaların fareler, kediler, maymunlar ve kuşlarda görülenle neredeyse özdeş olduğunu söyledi.

Daha önce yapılan araştırmaların sonuçlarını inceleyen Lacquaniti'nin ekibi, yeni doğan farelerin, yürürken yeni doğan bebeklerde gözlenen iki aşamayı ortaya koyduklarını buldu.

Farelerin, yetişkin olduklarında yeni yürümeye başlayan çocuklarda görülen dört aşamayı sergiledikleri, bunun yetişkin kediler, resus maymunları, gine kuşlarında da gözlendiği belirtildi.

Öte yandan insanların yetişkinliğe ulaştıklarında söz konusu dört aşamanın, diğer hayvanlarda görülmeyen zarif biçimde değiştiği, bunun insanların yürürken nesneleri toplamak gibi karmaşık kol hareketlerini yapmalarını sağladığı kaydedildi. (ntvbilim)

7 Aralık 2011 Çarşamba

Hoşgeldiniz


Bolu Fen Lisesi Biyoloji Sitesine Hoşgeldiniz
Amacımız: xxx
xxxxxx
xxxxx
xxxx
xxx
xx
x ÖRNEK
xx
xxx
xxxx
xxxxx
xxxxxx

 

öğretmenlerimizi hazırladığı ders notları için tıklayınız